image image image image image
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua

Як не заблукати у всесвітньому павутинні   

Інформація ллється на нас звідусіль, вона буває різного ґатунку, і сьогодні надзвичайно актуальним стає вміння орієнтуватися в її потоці, вирізняти в ньому головне і другорядне, потрібне і зайве, істинне і маніпулятивне.

Особливо важливим це питання залишається для дитини, чия психіка є більш вразливою. Ранній початок занять із медіаграмотності сприяє розвитку критичного мислення дитини, виховує індивідуальність, допомагає самовиразитися і самоствердитися. Саме з цією метою в Мелітопольській гімназії №9 було вирішено провести тиждень медіакультури.

Тиждень розпочався з виставки про сучасні медіа та експрес-опитування на теми: «Чи довіряєте ви ЗМІ?», «Як довго я можу обходитися без Інтернету» та «Чим зазвичай я займаюся в Інтернеті».

За даними опитування виявилося, що сучасні ЗМІ заслуговують на довіру учнів приблизно на 50 відсотків. Без Інтернету максимально можуть обійтися 1 рік, мінімально — 1 хвилину. Але в середньому існування без Інтернету буде комфортним 1 тиждень, а далі… далі всесвітня павутина знову затягне в себе завдяки своїм необмеженим можливостям. Чим же переважно займаються наші гімназисти в Інтернеті? Хтось все ж таки використовує його як джерело знань, але більшість — як постачальник розваг: ігри, перегляд фільмів, спілкування з друзями тощо. У цей день одинадцятикласники організували зйомку відеорепортажу. Усі бажаючі змогли дати інтерв’ю на камеру, медіапродукт у вигляді відеоролика було розміщено в соціальній групі шкільної газети «У дев’яточку!» Вконтакті.

Надалі під час проведення тижня на гімназистів чекали різні конкурси: на кращий мотиватор для школяра, на кращий міні-сценарій (до речі, за сценарієм переможця заплановано знімати фільм), на кращий соціальний відеоролик. Оскільки для учнів такий тиждень був новинкою, вони активно відгукнулися на всі пропозиції, до конкурсів підійшли креативно, витворивши несподівані оригінальні сценарії та комічні мотиватори. У соціальних роликах, створених дітьми, переважала патріотична та мотиваційна тематика. Отже тиждень медіакультури дозволив переконатися в тому, що медіаосвіта в школі в теперішній час повинна займати одне з провідних місць. Інтерес учнів до творчості зростає, бо вони бачать реальний результат власних пошуків і зусиль. До того ж, випробувати себе в ролі сценаристів, режисерів, акторів, кореспондентів завжди цікаво, а сучасні медіа відкривають необмежений простір для самореалізації.