image image image image image
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua

Відповідальність за порушення законодавства про звернення громадян

neznanie_zakonovУ випадках, коли громадянину не надають відповідь на його звернення   (заяву, скаргу,   пропозицію), він має звернутись зі скаргою до вищого органу або посадової особі, що не позбавляє громадянина права звернутися до суду відповідно до чинного законодавства, а в разі відсутності такого органу або незгоди громадянина з прийнятим за скаргою рішенням — безпосередньо до суду.

Доказом, що звернення особи дійсно направлялось, може бути відмітка канцелярії про отримання такого звернення, підпис уповноваженої особи про отримання звернення особисто, фіскальний чек підприємства поштового зв’язку або ж запис в книзі реєстрації вхідної кореспонденції адресата. У перших трьох випадках до скарги слід додати копію одного із вищезазначених доказів, а в останньому — слід посилатися на те, що в книзі реєстрації вхідної кореспонденції міститься запис про отримання звернення (при цьому бажано знати вхідний номер та дату отримання звернення).

Зокрема ст. 15 Закону «Про звернення громадян» чітко вказує, що керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, зобов’язані не лише об’єктивно і вчасно розглядати звернення громадян, перевіряти викладені в них факти та повідомляти про результати розгляду, а також приймати рішення (відповідно до чинного законодавства)і забезпечувати їх виконання.

Якщо в порушення цих вимог Закону письмової відповіді про результати розгляду звернення не направлено, тоді, як правило, повністю ігноровано також відновлення та/або захист певних порушених прав чи свобод заявника.

Зважаючи на такі обставини, в діях керівника чи посадової особи підприємства, установи, організації вбачаються ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме: «Незаконна відмова у прийнятті та розгляді звернення, інше порушення  Закону України «Про звернення громадян» ».

Саме тому слід ґрунтуватися при зверненні зі скаргою до вищестоящого органу чи посадової особи , посилаючись при цьому на ст.ст. 15, 16, 18, 28 Закону України «Про звернення громадян», ст.212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушенні.

Начальник відділу організаційної роботи,

документування та контролю Головного

територіального управління юстиції у

Запорізькій області І.М.Пісецька