image image image image image
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua

Децентралізація надання послуг у сфері державної реєстрації

082c51886e5e709e083dfa0f3009d6a101 січня 2016 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 26.11.2015 №834-УІІІ».

Згідно Закону здійснюється передача на місця повноважень у сфері державної реєстрації бізнесу та прав на нерухомість, яка повністю завершиться не пізніше ЗО квітня 2016 року.

Законами, зокрема передбачається:

  1. передача функцій з державної реєстрації виконавчим органам сільських, селищних, міських рад (у тому числі, об’єднаних територіальних громад), місцевим держадміністраціям, нотаріусам та акредитованим суб’єктам;
  2. здійснити перерозподіл надходжень державного та місцевих бюджетів;
  3. уніфікація процедур державної реєстрації нерухомості та бізнесу;
  4. запровадження принципу екстериторіальності у межах області;
  5. запровадження можливості подачі електронних документів для проведення реєстраційних дій у сфері нерухомості усіма суб’єктами;
  6. державна реєстрація права власності та інших речових прав, проводиться нотаріусами незалежно від місцезнаходження майна;
  7. скорочення переліку документів, що подаються для державної реєстрації нерухомості та бізнесу (у тому числі, за рахунок їх отримання в електронній формі від державних органів);
  8. запровадження дворівневої системи адміністративного оскарження рішень державних реєстраторів;
  9. запровадження відповідальності суб’єктів державної реєстрації за порушення у сфері державної реєстрації прав;
  10. запровадження нової системи розрахунку розмірів адміністративного збору за проведення державної реєстрації нерухомості та бізнесу.

Таким чином, за Мін’юстом та його територіальними органами залишаються лише повноваження з нормативно-методичного забезпечення державної реєстрації прав, контролю (нагляду) за проведенням такої реєстрації, розгляду скарг на рішення дії чи бездіяльність державних реєстраторів та забезпечення підвищення кваліфікації держреєстраторів.

Головним завданням закону було забезпечити громадян правом вільного вибору того, хто буде проводити реєстраційну дію. Для збільшення конкуренції органи юстиції передають реєстраційні функції не лише місцевій владі, а й приватним нотаріусам.

Разом із повноваженнями на місця буде передано і кошти, які українці сплачуватимуть за отримані послуги. Таким чином, кошти, отримані за послуги з державної реєстрації, що надаватимуться виконавчими органами сільських, селищних та міських рад надходитимуть до відповідних місцевих бюджетів. Кошти, отримані за послуги з державної реєстрації, що надаватимуться державними адміністраціями надходитимуть до місцевого бюджету України.

 

Кошти, отримані за послуги з державної реєстрації, що надаватимуться нотаріусами та акредитованими суб’єктами, у розмірі 40% надходитимуть до Державного бюджету України.

Завдяки прийняттю цих законів українці отримають якісний та комфортний сервіс.

Начальник Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області

А.А. Данов