image image image image image
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua

«Бирючий 018 або неошаманізм. Сила ритуалу»

Альона Науменко за роборою_резиденція BIRUCHIY 2018

 

27 вересня о 16:00 на подвір’ї Мелітопольського краєзнавчого музею, розташованого за адресою вул. М. Грушевського, 18, відбудеться урочисте відкриття виставки проекту Міжнародного симпозіуму сучасного мистецтва BIRUCHIY під назвою «Бирючий 018 або Неошаманізм. Сила Ритуалу».

учасники проекту:

Андрій Блудов (Київ), Володимир Будніков (Київ), Артем Волокітін (Харків), Ксенія Гнилицька (Київ), Володимир Гуліч (Запоріжжя), Жанна Кадирова (Київ), Юрій Коваль (Львів), Андрій Лобов (Київ), Настя Лойко (Запоріжжя), Тетяна Маліновська (Харків), Олекса Манн (Ужгород), Альона Науменко (Київ), Віктор Покиданець (Херсон), Марія Прошковська (Київ), Влада Ралко (Київ), Ельміра Шемседінова (Київ), Аліна Якубенко (Київ), Альбіна Ялоза (Одеса).

куратор: Наталія Філоненко (Ванкувер, Канада)

Юрій Коваль за роборою_резиденція BIRUCHIY 2018

Неошаманізм з’явився внаслідок філософії постмодернізму та релігійного руху New Age (Нової Ери), в якому сплелися культурно-філософські цінності з релігійними поглядами. Постмодерністська релігія дозволяє своїм прибічникам конструювати власний «Шлях до Істини», і поєднувати для цього різні релігійні системи. Західний світ сприйняв можливість мікшування різних ідей як прояв свободи та незалежності.

У сучасному суспільстві відбувається трансформація релігійності, яка усе більш індивідуалізується. Релігія стає справою особистого вибору і таким чином звільняється від диктату релігійної спільноти. Внутрішній особистий досвід стає головним критерієм цінності та істинності релігійного переживання. Релігія стає інструментом для досягнення нерелігійних цілей — психологічної рівноваги, сімейного добробуту, успіху, самореалізації, посилення громадських «скріп».

Термін «неошаманізм» з’явився в Північній Америці в середині ХХ століття, позначивши нову культурну течію — вивчення та відродження індіанських шаманських практик представниками західної культури. Білі люди після навчання у традиційних корінних шаманів називали себе неошаманами — тобто новими шаманами, не обмеженими походженням та культурними традиціями. Через цей рух шаманські знання набули широкої світової популярності. Навіть з’явилися люди, які почали процес об’єднання нових шаманів усього світу.

Альбіна Ялоза за роборою_резиденція BIRUCHIY 2018

Це привело до узагальнення, універсалізації та широкого розповсюдження шаманських практик.

Неошаманізм об’єднує різноманітні явища, пов’язані з освоєнням магічних і містичних практик сучасними людьми, незалежно від їх походження та культурних традицій. Шаманські практики стали універсальними — очистилися від етнічного, територіального і релігійного контексту та адаптовані до будь-якої людини.

«Неошаманізм» є дуже широким терміном, він поєднує елементи європейських народних традицій, моно- та політеїстичних релігій, містики, неопоганства та окультизму. Це симбіоз, який краще всього узагальнив у своїй монографії «Виникаюча природна духовність»    Денніс Карпентер як «синтез історичного натхнення та сучасної творчості».

«Ми живемо в такий час, коли навколишній світ здається усе більш загрозливим, і потреба в духовності стає гостріше, ніж коли-небудь… – коментує куратор проекту Наталія ФілоненкоХудожник у сучасному суспільстві може демонструвати конструктивний та толерантний погляд на співіснування та взаємодію різних релігійних та культурних кодів, може виступати як філософ та провідник прогресивних ідей, які сприяють вибудовуванню позитивної

Ксенія Гнилицька за роборою_резиденція BIRUCHIY 2018

ментальності у сучасній Україні«.

Першу частину проекту «Бирючий 018 або Неошаманізм. Сила Ритуалу» було реалізовано на півострові Бирючий, Херсонської області, де в рамках мистецької резиденції, що існує вже 13 років, жили та працювали відомі українські митці.

На виставці мистецьких творів у м. Мелітополь, відвідувачі зможуть побачити живопис, графіку, фото, офорт, відео-арт, діджитал інсталяцію та інтерактивні полотна.

Виставка у Мелітопольському краєзнавчому музеї триватиме до 15 жовтня, 2018р.

 

Ельміра Шемседінова за роборою_резиденція BIRUCHIY 2018

Проект «Бирючий 018 або Неошаманізм. Сила Ритуалу»  реалізовано за підтримки Українського Культурного Фонду та Мелітопольського краєзнавчого музею.

ПРО МІЖНАРОДНИЙ СИМПОЗІУМ СУЧАСНОГО МИСТЕЦТВА BIRUCHIY – це наймасштабніша арт-резиденція України, заснована в 2006р., є відкритою платформою для взаємодії між представниками арт-спільноти та місцевим населенням в умовах унікального природного ландшафту, поєднуючи функції художньої лабораторії, платформи для дискусій та майданчику для колективної творчості; активно займається децентралізацією в українському культурному просторі, налагодженням міжнародних комунікацій, популяризацією українського мистецтва в регіонах та за кордоном. За 13 років існування в резиденції взяли участь понад 200 авторів і 11 арт-груп з 14 країн світу: Італії, Франції, Німеччини, Австрії, Чехії, Нідерландів, Швейцарії, Польщі, Росії, Великобританії, США, та ін.

ПРО УКРАЇНСЬКИЙ КУЛЬТУРНИЙ ФОНД

Український культурний фонд — державна установа, створена у 2017 році, на підставі відповідного Закону України, з метою сприяння розвитку національної культури та мистецтва в державі, забезпечення сприятливих умов для розвитку інтелектуального та духовного потенціалу особистості і суспільства, широкого доступу громадян до національного культурного надбання, підтримки культурного розмаїття та інтеграції української культури у світовий культурний простір. Діяльність фонду, згідно чинного законодавства, спрямовується та координується Міністерством культури України.