image image image image image
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua

Легалізація єврономерів. До чого готуватись власникам нерозмитнених авто?

Листопад пройшов під знаком авто на єврономерах.На початку місяцядепутати нарешті поставили крапку у питанні їхньоїлегалізації і остаточно ухвалили два важливі документи, 23 листопада їх підписав Президент. Закони №8487 і №8488 – це зміни до податкового та митного кодексів. Першийвизначив вартість акцизу на розмитнення, а другий – посилив відповідальність за порушення термінів перебування нерозмитненого авто в Україні. Центр громадського моніторингу та контролю зібрав головні законодавчі новації.

Математика розмитнення

Як було передбачено ще у першому читанні, акцизний податок на імпортні авто розраховуватиметься за сталою формулою.Загальна сума дорівнюватиме базовій ставці, помноженій на коефіцієнт об’єму двигуна та коефіцієнт віку.Базова ставка для авто з бензиновим двигуном до 3 000 см3 становитиме 50 євро, для авто на дизелі – 75 євро. Якщо об’єм двигуна перевищує 3000 см3, то базова ставка буде вищою: для бензину– 100 євро, дизелю – 150 євро.

Важливо знати, що порівняно з попередньою версією законопроектунардепи знизили граничний  коефіцієнт віку до 15 років. Тобто навіть у разірозмитненнястаршого авто до нього буде застосовуватисьграничний коефіцієнт 15.Так, наприклад, акциз на двадцятирічне авто з дизельним двигуном об’ємом 1600 см3 коштуватиме 1800 євро. Таким чином, 75 євро х 1,6 (1600 см3/1000) х 15 років = 1800 євро.

«Євробляхобізнесмени для завезення одної бляхи беруть з людей від 1000 до 1500 євро. Людина краще заплатить ці 700 євро в бюджет за автівку, а не 1000 євро посереднику», – зауважує генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Попри те, що коефіцієнт віку був знижений, в організації«Авто Євро Сила», яка представляє інтереси власників автомобілів на європейських номерах, розкритикували ухвалені закони. За словами лідера організації Олега Ярошевича, вони виступали за повне скасування коефіцієнту віку в розрахунку вартості акцизу.

Зі свого боку автори законопроекту пояснюють, що формула розрахунку має своє економічне обґрунтування, тому просто скасувати один із показників неможна.За словами голови профільного комітету Ніни Южаніної, закономірно, що акциз на старші та потужніші авто буде вищий. Але у водіїв таких авто буде можливість зекономити, адже законпередбачає строки для пільгового розмитнення. Так, протягом 90 днів після набуття чинності закону власники авто зможуть розмитнити його з 50% знижкою.

«Власників закликаю у передбачений законом термін скористатися пільговим порядком розмитнення і утриматися від акцій протесту. Без податків не буває армії, без податків не буває доріг, без податків не буває освіти. І державу будують не президенти, не уряди, не депутати, а платники податків. Це має стати аксіомою, і підписання зазначених законів – крок у тому напрямку», – підкреслив Петро Порошенко після підписання законів.

Згідно із законом, усі кошти, отримані від розмитнення авто, повинні надійти до Пенсійного фонду. За попередніми розрахунками уряду, ця сума може сягнути 1 млрд грн.

Розмитнюй або відповідай

Окрім нових акцизів, ухвалені закони регламентують терміни, протягом яких нерозмитнені авто можуть перебувати в Україні. Ввезення авто з іноземною реєстрацією для комерційної діяльності допускається терміном до 10 діб, для особистих потреб – до 30 діб. Якщо авто на єврономерах перебуває на території держави більше ніж місяць, воно підлягає державній реєстрації, інакше на власників чекає адміністративне покарання.

Відповідно до нових правил, поліція отримає доступ до інформації митників і зможе зупиняти порушників за кермом «євроблях».Закон передбачає великі штрафи за перевищення термінів транзиту. За один день прострочення з порушника буде стягнуто 170 гривень штрафу, а за 10 днів – вже 3 400 гривень. Зайвий місяць перебування такого авто в Україні коштуватиме порушнику 170 000 грн. Також за перевищення терміну на 30 днів машину можуть конфіскувати за рішенням суду.

«Передусім скасовано норму, яка дозволяла порушувати митні правила протягом року, але бути притягненим за це до відповідальності лише один раз. Крім нині чинного штрафу – в розмірі 8500 гривень за порушення митних правил у термін більше ніж десять діб – введено нові санкції. Заборонено використовувати таке авто у підприємницькій діяльності. Тож таксиста на «євробляхах» мають штрафувати на 34 000 гривень», –розповідає керівник юридичної компанії «Автопоміч» Дмитро Малех.

Експерти зауважують, що не варто сприймати підвищення штрафів як «полювання на відьом». Адже штрафи не застосовуватимуться до авто під час пільгового періоду розмитнення, тобто протягом 180 днів після набуття законом чинності. Тож власники авто на єврономерах матимуть півроку,щоброзмитнити авто або вивезти його за кордон.

Матеріал Центру громадського моніторингу та контролю