image image image image image
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua

Переоформлення субсидій: питання і відповіді

Травень — це місяць, коли згідно з урядовими рішеннями стають дуже актуальними питання переоформлення субсидій та інших дій, пов’язаних з цим видом соціальної допомоги. Тому начальник управління соціального захисту населення Ірина Донець прояснила деякі моменти діловодства і розповіла, в яких випадках можуть з’явитися певні проблеми.

  1. Чи треба всім приходити і надавати документі для переоформлення субсидії?

В обов’язковому порядку потрібно прийти:

— тим, хто орендує житло;

— внутрішньо переміщеним громадянам;

— тим, хто не має доходів або має зарплату менше мінімальної;

— тим, у кого відбулися будь-які зміни з жовтня 2018 року.

Про зміни в особистих даних потрібно сповіщати до відома свій підрозділ з соцзахисту населення протягом 30 днів.

Обов’язково треба звернутися до відділку тим сім’ям, в яких чоловік та дружина офіційно одружені, але зареєстровані за різними адресами. Вони є членами однієї сім’ї за Сімейним кодексом України, незалежно від того, де вони мешкають.

Всі питання, які проходять через комісію, потребують подачі декларацій. Згідно з діючим порядком їм треба буде звернутися до підрозділу з соціального захисту ще і в жовтні цього року. Таких серед мелітопольців приблизно 5-6 тис. чоловік.

Всім іншим звертатися до Управління соціального захисту населення не треба. Їм перерахунок буде зроблено автоматично. Таких, за статистикою, десь 9-10 тис. чоловік.

  1. Якщо ви отримали ID-паспорт, чому виникають проблеми з отриманням виплат за субсидіями?

Новий паспорт буде мати інші серію та номер. Тому обов’язково треба повідомити нові паспортні дані підрозділу з соціального захисту. Після цього протягом місяця ваші дані будуть передані Ощадбанку. Інакше вас не буде ідентифіковано як власника рахунку.

  1. Чому для оформлення субсидії потрібен мобільний телефон?

Зараз мобільний телефон є необхідною складовою життя. Відомості щодо виплат будуть надходити у ви-гляді смс. В заяві треба обов’язково повідомити номер мобільного телефону.

І тому дуже важливо, щоб родичі та друзі допомагали людям похилого віку розбиратись та слідкувати за отриманими повідомленнями.

  1. Що треба мати при собі?

Лише ваші документи — паспорт, ідентифікаційний код та заповнену українською мовою форму Декларації про доходи та витрати, яку можна роздрукувати з сайту Управління соціального захисту. На сайті є не тільки бланки, пояснення щодо заповнення, а й зразки. Заяви можна подавати на пункт прийому, на сайті Мінсоцполітики.

  1. Чи розглядається на комісії питання про відсутність отримувачів субсидій в межах України протягом 60 днів?

Ні, це питання на комісії не розглядається. Якщо людина лікується, навчається, перебуває у відрядженні, і це підтверджується документами — те, звісно, береться до уваги. Є перелік 19 країн, який розміщений на сайті Мінсоцполітики, з якими в України укладений договір. Тобто документи про роботу в цій країні також будуть взяті до уваги. В цьому разі краще звертатися до Консульства, оскільки є спеціальна процедура підтвердження цих документів.

  1. Чи стосується це пенсіонерів, які перебувають за межами України більше 60 днів?

Ні, не стосується. В Законі йдеться про працездатних громадян, а пенсіонери такими не є.

  1. Чи будуть ті, хто отримував монетизовану субсидію, отримувати її і далі?

Ті, хто отримував субсидію грошима і не мав боргів, далі так і будуть отримувати грошима. Всі, хто мав борги, після погашення заборгованості або оформлення договорів про реструктуризацію будуть переведені на безготівкову монетизацію. Ті, в кого немає боргів, зможуть самі вибрати готівкову або безготівкову форму монетизації.

  1. Чому саме Ощадбанк?

Тому що це державний банк, і він вповноважений робити виплати за державними програмами. Тому він був вибраний для виплат.

  1. Чи перевіряються якимось чином дані, що подаються?

Так. Ми отримуємо інформацію від фіскальної служби, перевіряємо дані. Якщо було виявлено, що тре- ба повернути кошти, то зробити це треба протягом місяця. За новими правилами, якщо це не буде зроблено, то надалі субсидія нараховуватись не буде.

  1. Чи будуть співробітники управління ходити по домах?

Є 6 співробітників, які можуть приходити додому. Вони повинні скласти Акт обстеження умов проживання. Це обов’язкова дія. Вони не будуть перевіряти шафи та вміст холодильника, але пустити їх до свого житла ті, хто претендує на субсидію, повинні.

* *  *

— За цей опалювальний сезон в нас було близько 16 тисяч субсидіантів, — відмітила начальник управління соціального захисту населення Ірина Донець. — І ми сподіваємось, що ця кількість залишиться принаймні тою ж самою.

Спілкуючись з пресою, Ірина Донець запросила всіх надавачів комунальних послуг своєчасно робити виплати та забезпечити правильне виконання державної програми. Також вона запросила їх до 1 червня укласти договори з «Ощадбанком» і завчасно (до 15 числа кожного місяця) попереджати про всі зміни в ціні, щоб мелітопольці вчасно отримували свої виплати і могли сплачувати комунальні послуги. Без договору підприємства з «Ощадбанком» отримувачі субсидій не отримують виплати по саме цій установі, як це було з самого січня з «Мелітопольгазом». Ця заборгованість не буде враховуватися при нарахуванні субсидій, і кошти збережуться на рахунку, але це заважає роботі програми.

Також Ірина Федорівна звернулася до мелітопольських ОСМД, ЖСК та інших житлових об’єднань. Якщо вони не укладуть договори з Ощадбанком, то не будуть мати права вимагати оплату послуг від людей, тому що вони не надаватимуть їм можливість це зробити.