image image image image image
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua

Кар’єрні радники — амбасадори змін у роботі державної служби зайнятості

Державною службою зайнятості з січня 2019 року запроваджено в роботу інститут кар’єрного радника, який дозволяє забезпечити індивідуальний підхід до кожного клієнта служби зайнятості, якісне надання послуг із планування кар’єри з урахуванням потреб роботодавців та можливостей шукачів роботи. У Мелітопольському міськрайонному центрі зайнятості роз’яснили основні зміни та функціонал кар’єрних радників.

— На сьогодні першочерговим завданням Державної служби зайнятості є поліпшення сервісного обслуговування клієнтів служби, індивідуальне надання якісних і результативних послуг залежно від потреб клієнта. Одним із кроків у цьому напрямку є запровадження інституту кар’єрного радника, — пояснює заступник директора Мелітопольського міськрайонного центру зайнятості Аксенія Ларкіна. — Такі радники — це фахівці нашого центру, які вже пройшли відповідне навчання, вони працюють з клієнтом за принципом кейс-менеджменту і допомагають людині впоратися з проблемою безробіття і зі змінами у житті.

Первинний прийом, реєстрацію, анкетування, підбір вакансій робить реєстратор, який першим зустрічає відвідувача, вивчає його цілі й очікування, налаштовує і мотивує на працю. Якщо тривалий час за різних причин людина не може працевлаштуватися, її направляють до кар’єрного радника як більш вузького спеціаліста, який «вестиме» клієнта до досягнення бажаного результату і усунення причин, що заважають знайти роботу. Кар’єрний радник покликаний активізувати потенціал людини, залучити її до процесу пошуку роботи. Першочергове завдання цього спеціаліста — розробити на підставі проведеного поглибленого профілювання спільно з клієнтом план заходів, який прискорить повернення людини  на ринок праці.

— На сьогодні у центрі зайнятості працюють 7 кар’єрних радників — продовжує Аксенія Сергіївна. — Це кваліфіковані працівники, які мають великий досвід роботи з людьми, не бояться опановувати нові підходи, вміють знаходити спільну мову з клієнтами, розбиратися в складних життєвих ситуаціях. Безробітним, які були зареєстровані з 1 січня 2019 року, надавали послуги якраз ці фахові спеціалісти. З початку року було зареєстровано 1605 безробітних, з них працевлаштовано 800 безробітних, що складає 50%. У порівнянні з минулими роками рівень працевлаштування безробітних коливався від 35% до 40%. Це свідчить, що інноваційні підходи у роботі з клієнтами, ефективна співпраця кар’єрного радника та безробітного, індивідуальний підхід до кожного клієнта мають позитивні результати.

— З нас зняли суто технічну роботу, пов’язану з внесенням даних, це справа реєстратора. До кар’єрного радника людина потрапляє тільки для пошуку роботи. Залишається більше часу на спілкування з нею, на співбесіду, щоб дізнатися, яку роботу шукає людина, виявити, які є проблеми в пошуці, — розповідає кар’єрний радник Ірина Бур’янова. — Одні шукають роботу поряд з домом, інші — тільки на конкретну зарплату, треті — тільки за спеціальністю. Враховуючи потреби клієнта, підшукуємо вакансії. Взагалі, робота кар’єрного радника дуже цікава. І, звичайно, відчуваєш радість, коли допомагаєш людині влаштуватися на роботу.

Відповідальність з’явилася й у безробітного, котрий має бути зацікавлений у своєму працевлаштуванні та активно включатися в пошук роботи. Фахівець і клієнт стають партнерами. Адже мета у них спільна — швидше й ефективніше знайти роботу для людини.

Для сприяння якнайшвидшому працевлаштуванню безробітних, кар’єрний радник пропонує безробітному брати участь у групових мотиваційних заходах від центру зайнятості, у міні-ярмарках вакансій, днях відкритих дверей центру зайнятості (а також підприємств, навчальних за-кладів), спрямованих на зайнятість та працевлаштування. Водночас, за бажанням особи, з метою підтримки підпри-ємницьких ініціатив безробітних, кар’єрний радник організовує надання безоплатних індивідуальних і групових консультацій з питань організації та провадження підприємницької діяльності та сприяє в започаткуванні власної справи.

Також, центр зайнятості пропонує скористатися послугами сектора рекрутингу та розширити коло роботодавців, до яких можна звернутися для якнайшвидшої професійної реалізації.

Державна служба зайнятості продовжує трансформацію у якісну сервісну структуру з розгалуженим спектром послуг та основним «месседжем» — знайти індивідуальний підхід до кожного клієнта, повернути мотивацію до праці та сприяти ефективній самореалізації.