image image image image image
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua

Увага: підсумки соцопитування!


Соціологічне опитування по Мелітопольському району від відомої української компанії Research & Branding Groups був проведений за тиждень до виборів і в ньому взяли участь 857 респондентів.

Одне з питань анкети запропонованої соціологами звучав так:

Якби вибори відбулися цієї неділі, то за кого з кандидатів у народні депутати Верховної Ради ви б проголосували? (Тільки один варіант відповіді).

Метод збору даних, який використовувався в дослідженні думки жителів Мелітопольського району — це вуличне опитування. Генеральна сукупність респондентів — люди старше 18 років, які мають право висловлювати своє волевиявлення. До вибірки потрапили 857 осіб, за статтю та віком згідно квотно-маршрутного завдання, помилка вибірки становить +/- 2,9%.

За словами незалежного експерта компанії, Research & Branding Group Олеся Касьяненко соціологічне опитування визначив, як стійкі симпатії мелітопольців до того чи іншого кандидата, так і тенденції до формування нових фаворитів передвиборних перегонів.

В цілому п’ятірка лідерів даного соціологічного опитування виглядає так:

Євген Балицький (самовисуванець) — 27,5%

Фелікс кусаються (самовисуванець) -23,7%

Сергій Мінько (самовисуванець) -13,1%

Михайло Маслов (Опозіційна платформа «За життя») — 6,5

Дмитро Гладкий (Партія «Слуга народу») — 4,7

20% мелітопольців поки що не визначилися зі своїм вибором. Якщо коротко охарактеризувати соціологічні дані опитування, то можна говорити про загострилася політичної конкуренції на окрузі, а також про запит людей на нові обличчя. Тому лідерство Євгена Балицького, за якого віддали б свій голос більше чверті опитаних респондентів, можна вважати відносним. За останній тиждень все може змінитися. Звертає увагу електоральний прогрес самовисуванця Фелікса Кусаева. Меседжі, озвучені запорізьким підприємцем, очевидно знаходять живий відгук у серцях мелітопольців.

Відзначимо падіння рейтингу чинного мера Мелітополя Сергія Мінько. Причин тут декілька. Одна з них катастрофічно низький рейтинг «БПП» — партії екс-президента, до якої до недавнього часу Сергій Мінько примикав. Очевидно, що навіть вихід зі сфери партійного впливу не додав мелітопольського градоначальнику політичних дивідендів. До того ж за Сергієм Мінько тягнеться багаторічний шлейф корупційних скандалів, який також не сприяє підвищенню його рейтингу.

Лише п’яте місце займає Дмитро Гладкий з «Слуга народу». Чи не проводячи, агресивної виборчої компанії, кандидат від президентської партії, можливо розраховує, що як і навесні, за представника команди «Зе» проголосують автоматично. Тим не менш, є ймовірність, що вагому частину голосів у Гладкого віднімуть ті, хто самостійно приписав себе до пропрезидентської команді. Таких кандидатів аж троє — це Костянтин Баранов, Максим Гладишев і Ігор Будаков.

В цілому, портрет симпатиків проміжного лідера передвиборної гонки Євгена Балицького — це категорія людей від 55 років і старше, схильних до збереження традицій, що склалися і які бачать в Балицького їх вірного «скрепоносца». За Дмитра Гладкого згодні віддати голоси наймолодші жителі Мелітопольщини, переважно від 18 до 23 років. Підприємцю Феліксу Кусаеву симпатизує активна частина респондентів у віці від 22 до 48 років, причому співвідношення чоловіків і жінок серед них — приблизно рівне. Можливо, таке підвищення рейтингу — це свого роду аванс озвученої Феліксом Кусаевим економічну програму розвитку Мелітопольського району.

Результати соціологічного опитування прокоментував провідний експерт міжнародної політико-правової компанії «Consulting Group Liga» Григорій Шевчишин:

Дане соціологічне дослідження ясно показує, що у місцевої громади є чіткий запит на зміну політичних еліт. І це при тому, що місцеві керівники правлять в Мелітополі протягом багатьох років. Проте, треба визнати, що такий значний термін явно не корелюється з виправданням надій мелітопольських виборців. Социологический опрос по Мелитопольскому району от известной украинской компании Research & Branding Groups был проведен за неделю до выборов и в нем приняли участие 857 респондентов.