image image image image image
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua

Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо уточнення порядку оскарження рішень в адміністративному судочинстві

Міністерство-юстиції-УкраїниВерховною Радою України був прийнятий проект Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо уточнення порядку оскарження рішень в адміністративному судочинстві» від 15.12.2015 № 3653.

Метою і завданнями прийняття цього законопроекту є відновлення можливості здійснення касаційного оскарження постанов апеляційних судів у найбільш актуальних справах, буде гарантією забезпечення справедливого судового розгляду відповідних справ та формування одноманітної судової практики.

У даному законопроекті передбачені наступні зміни.

Внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення:

а) абзац десятий статті 294 викласти у такій редакції:

«Постанова апеляційного суду набирає законної сили після її постановлення й оскарженню не підлягає, за винятком випадків, коли за вчинення адміністративного правопорушення застосоване більш суворе стягнення, ніж попередження.»;

б) доповнити статтею 294-1 такого змісту:

«Стаття 294-1. Касаційний перегляд судових рішень у справах про адміністративне правопорушення

У касаційному порядку можуть бути переглянуті судові рішення у справах про адміністративні правопорушення відповідно до вимог, зазначених у статті 294 цього Кодексу.

Касаційну скаргу вправі подати особа, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законний представник, захисник, потерпілий, його представник протягом тридцяти днів з дня постановлення судового рішення апеляційним судом. Касаційна скарга, подана після закінчення цього строку, повертається касаційним судом особі, яка її подала, якщо вона не заявляє клопотання про поновлення цього строку, а також якщо у поновленні строку відмовлено.

Касаційна скарга подається безпосередньо до Вищого спеціалізованого суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ.

Касаційна скарга подається у письмовій формі і підписується особою,яка її подає.

У касаційній скарзі зазначаються:

1) найменування суду касаційної інстанції;

2) прізвище, ім’я, по батькові (найменування), поштова адреса особи, яка подає касаційну скаргу,а також номер засобу зв’язку адреса електронної пошти, якщо такі є;

3) судове рішення, що оскаржується;

4) обґрунтування вимог особи, яка подала касаційну скаргу, із зазначенням того, у чому полягає незаконність чи необґрунтованість судового рішення;

5) вимоги особи, яка подає касаційну скаргу, до суду касаційної інстанції;

6) перелік матеріалів, що додаються.

Суд касаційної інстанції відкриває касаційне провадження протягом п’яти днів з дня надходження касаційної скарги, якщо немає підстав для залишення касаційної скарги без руху, повернення касаційної скарги або відмови у відкритті касаційного провадження. Питання про відкриття касаційного провадження вирішується суддею одноособово без виклику сторін.

Суд касаційної інстанції у складі трьох суддів постановляє ухвалу про відмову у відкритті касаційного провадження, якщо:

1) касаційна скарга подана на судове рішення, яке не підлягає оскарженню в касаційному порядку;

2) з касаційної скарги, наданих до неї судових рішень та інших документів вбачається, що підстав для задоволення скарги немає.

3) касаційна скарга подана після закінчення строку касаційного оскарження, і особа, яка її подала, не ставить питання про його поновлення або суд касаційної інстанції за заявою такої особи не знайшов підстав для його поновлення;

4) касаційну скаргу подала особа, яка не має права подавати касаційну скаргу.

Суддя-доповідач протягом десяти днів після відкриття касаційного провадження:

1) надсилає копії ухвали про відкриття касаційного провадження сторонам разом з копіями касаційних скарг, інформацією про їхні права і обов’язки і встановлює строк, упродовж якого можуть бути подані заперечення на касаційну скаргу;

2) витребовує матеріали справи про адміністративне правопорушення;

3) вирішує інші питання, необхідні для касаційного розгляду.

Після проведення підготовчих дій та отримання матеріалів справи про адміністративне правопорушення суддя-доповідач постановляє ухвалу про закінчення підготовки та призначення касаційного розгляду.

Касаційний розгляд здійснюється колегією у складі трьох суддів Вищого спеціалізованого України з розгляду цивільних і кримінальних справ.

Неявка в судове засідання особи,яка подала скаргу,

інших осіб, які беруть участь у провадженні у справі про

адміністративне правопорушення, не перешкоджає розгляду справи,

крім випадків, коли є поважні причини неявки або в суду відсутня

інформація про належне повідомлення цих осіб.

Касаційний суд переглядає справу в межах касаційної скарги.

Касаційний суд може дослідити нові докази,

які не досліджувалися раніше, якщо визнає обґрунтованим ненадання

їх до місцевого чи апеляційного суду або необґрунтованим відхилення їх місцевим та апеляційним судом.

За наслідками розгляду касаційної скарги суд касаційної

інстанції має право:

1) залишити касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення

без змін;

2) скасувати судове рішення та закрити провадження у справі;

3) скасувати судове рішення та постановити нове рішення;

4) змінити судове рішення.

У разі зміни судового рішення в частині накладення стягнення, в

межах, передбачених санкцією статті цього Кодексу, воно не може

бути посилено.

Судове рішення касаційного суду є остаточним і оскарженню не підлягає.

Копії судового рішення суду касаційної інстанції надсилаються сторонам.»

Прийняття даного закону матиме наслідком посилення захисту прав та свобод людини, утвердження верховенства права, забезпечення права на справедливий суд, приведення норм адміністративного судочинства у відповідність до вимог Конституції України, сприятиме підвищенню неупередженості, законності та справедливості під час відправлення правосуддя.

Головний спеціаліст відділу судової роботи

та міжнародного співробітництва Головного

територіального управління юстиції В.Е.Біла