image image image image image
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua

Право громадян, у т.ч. переміщених осіб, на отримання безоплатної первинної правової допомоги

ministerstvo-yustitsiyi-ukrayiniПраво на безоплатну правову допомогу — гарантована Конституцією України можливість громадянина України, іноземця, особи без громадянства, у тому числі біженця, чи особи, яка потребує додаткового захисту, отримати в повному обсязі безоплатну первинну правову допомогу, а також можливість певної категорії осіб отримати безоплатну вторинну правову допомогу у випадках, передбачених Законом України «Про безоплатну правову допомогу».

У нашій  країні є велика й невідкладна потреба в безкоштовній юридичній допомозі. Громадські приймальні з надання безоплатної правової допомоги це дієві інструменти забезпечення зв’язку «громадянин – влада». Саме тут накопичується й звідси поширюється досвід грамотної побудови стосунків окремих громадян з владою. Тому, перед органами юстиції Запорізької області стоїть головне завдання щодо розширення мережі громадських приймалень та охоплення нею районних центрів області. Адже, у мешканців Запорізької області, у тому числі внутрішньопереміщених осіб та осіб, які потребують додаткового захисту та учасників антитерористичної операції, є потреба в інформаційно-консультативних послугах.

Так, з метою покращення правової освіченості мешканців Запорізької області, створення умов для забезпечення кваліфікованої правової допомоги якомога більшій кількості людей, у т.ч. внутрішньопереміщеним особам та особам, які потребують додаткового захисту та учасникам антитерористичної операції при Головному територіальному управлінні юстиції у Запорізькій області (далі – Управління) працюють чотири громадські приймальні, а саме: громадська приймальня з надання безоплатної первинної правової допомоги; з питань надання юридичної допомоги, безоплатних консультацій щодо вчинення нотаріальних дій; віртуальна громадська приймальня та виїзна громадська приймальня. Саме тут щодня на практиці відбувається пробудження людської гідності, навчання й активізація мешканців області для захисту власних прав. Зокрема, з початку поточного року, за правовою консультацією до зазначених вище громадських приймалень, що діють при Управлінні, звернулось понад 5200  осіб.

Значне збільшення звернень осіб за правовою консультацією до громадських приймалень, що діють при Управлінні відбувається завдяки запровадження Управлінням новітніх форм інформування населення з питань своєї діяльності, у тому числі в напрямку надання безоплатної правової допомоги. Крім того, з липня 2016 року консультування осіб з правових питань,  здійснюється й в районних відділах державної виконавчої служби та державної реєстрації актів цивільного стану.

Фахівці Управління ведуть прийом громадян не тільки в громадських приймальнях при Управлінні, а й при інших органах виконавчої влади.  За окремо затвердженими графіками вони беруть активну участь в роботі громадських приймалень, які діють при Запорізькій обласній державній адміністрації та при Комунальному закладі «Запорізька обласна наукова універсальна бібліотека».

Крім того, працівники Управління приймають участь й у консультативно-правових зустрічах з мешканцями міста Запоріжжя, які організовуються районними адміністраціями Запорізької міської ради.

Важливим кроком у забезпеченні доступу до безоплатної правової допомоги є застосування технології Skype-зв‘язку. В рамках співпраці з місцевими центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги Запорізької області та бібліотеками Запорізької області Управлінням запроваджено дистанційне консультування населення в режимі онлайн (Skype-зв‘язок) за допомогою бібліотек, налаштованих до сервісів програми «Бібліоміст» і скайпів-адрес місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги Запорізької області.

Позитивним моментом у такій формі роботи є нова можливість для громадян, які знаходяться у віддалених населених пунктах, отримати юридичну консультацію або відповідь на проблемне питання правового змісту не залишаючи місця свого перебування.

Окрім того, задля оперативного отримання мешканцями області  первинної правової допомоги  в Управлінні успішно функціонує послуги Skype-зв’язок, відеоконференцзв’язок. Ці сучасні послуги, дають фахівцям Управління можливість швидко й оперативно відповідати на запитання громадян у режимі онлайн. Залежно від характеру звернень громадян, роз’яснення та консультації надаються як керівництвом Управління, так  й спеціалістами структурних підрозділів Управління. Тепер мешканці області можуть отримати правові консультації, не виходячи з дому та не чекати дня виїзного прийому представниками  Управління. Крім того, завдяки зазначеним онлайнзв’язкам, Управлінням здійснюється своєчасне інформування населення області щодо змін та реформ, що відбуваються на тепер в органах юстиції.

Окремо слід зазначити, що для осіб, які шукають надійне джерело для отримання компетентної правової інформації та консультації, створені новий Інтернет-сайт Управління та YouTube-канал Управління. На зазначених інтернет-ресурсах Управління створено банери, розміщено презентаційні матеріали з питань надання безоплатної правової допомоги; дистанційного консультування населення в режимі онлайн (Skype-зв‘язок); роз’яснення, юридичні консультації; електронних сервісів Міністерства юстиції України та ін.

Також, окремо звертаємо Вашу увагу, що з додатковою інформацією щодо діяльності громадських приймалень, що діють при Управлінні та проведення Skype-зв‘язку Ви можете ознайомитись на Офіційному Інтернет-сайті Управління: http://www.justzp.gov.ua/ua, або зателефонувавши за номером телефону (061) 239-01-55.

 Начальник управління   А.А.Данов