image image image image image
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua

ОДПІ повідомляє

Комунальні підприємства Мелітопольщини та Веселівщини  спрямували до  місцевих скарбниць понад 1,7 мільйонів гривень податку на прибуток

За шість місяців цього року мелітопольські та веселівські підприємства комунальної форми власності  спрямували до місцевих бюджетів 1 мільйон 713,2 тисячі гривень податку на прибуток. Як повідомив начальник Мелітопольського управління  Головного управління ДПС у Запорізькій області Валерій Літинський, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження збільшились на 1 мільйон 221 тисячу гривень.

Так, з початку року комунальні підприємства, які здійснюють господарську діяльність у м. Мелітополі поповнили місцеву казну на 1 мільйон 596,3 тисячі, від платників Мелітопольського району надійшло 64,4 тисячі, комунальники Веселівщини сплатили 52,5 тисяч гривень податку на прибуток.

Нагадуємо, податок на прибуток комунальних підприємств стовідсотково зараховується до місцевих бюджетів.

За шість місяців мелітопольським та веселівським  бізнесом сплачено

 більше 138 мільйонів ПДВ

За січень-червень 2020 року мелітопольські та веселівські компанії і підприємці сплатили до державного бюджету 138 мільйонів  247 тисяч гривень податку на додану вартість. Як повідомив начальник Мелітопольського управління Головного управління ДПС у Запорізькій області Валерій Літинський, сума ПДВ у загальних доходах державної скарбниці перевищила 43 відсотки. Порівнюючи надходження з показниками минулого року, Валерій Літинський зазначив, що вони зросли на 22 відсотки, додатково до бюджету спрямовано 24 мільйони 515 тисяч гривень.

Лише у червні поточного року державна скарбниця поповнилась податком на додану вартість майже на 24 мільйони  гривень.

Протягом шістьох місяців мелітопольські бізнесмени спрямували до бюджету 90 мільйонів 885,5 тисяч гривень ПДВ, суб’єкти господарювання Мелітопольського району забезпечили 28 мільйонів 341 тисячу, Веселівського району — 19 мільйонів 20,5 тисяч гривень.

Всього на Мелітопольщині та Веселівщині нараховується 984 платника ПДВ, зокрема, 791 підприємство та 193 СГД — фізичних осіб.

Бізнес-клімат регіону: запорізькі податківці разом із представниками компаній і підприємцями обговорили нагальні питання

У Запоріжжі начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов зустрівся із представниками підприємств регіону – членами Обласної федерації роботодавців. Предметом обговорення стали пріоритети діяльності податкової служби, законодавчі новації та формат подальшої взаємодії. Захід відбувся за участі голови Ради Запорізької обласної федерації роботодавців Олександра Головка та віце-президента ЗОСППР «Потенціал» Олексія Кравчуна.

Як наголосив Роман Афонов, наразі податкова служба проходить процес реформування. Однак, зміни, що відбуваються, жодним чином не вплинуть на запорізьких платників податків, які можуть розраховувати на якісний сервіс за всіма напрямами діяльності органів ДПС. На даний час створені умови для мінімізації впливу людського фактору, основні серед яких – електронні сервіси, які дають можливість для дистанційної взаємодії представників бізнесу з контролюючим органом.

Також очільник податкового відомства регіону відзначив позитивну динаміку збільшення податкових надходжень – лише за перше півріччя запорізькі платники забезпечили до бюджетів усіх рівнів вісім мільярдів гривень, а рівень добровільної сплати податків залишається стабільно високим – 98 відсотків.

Присутні висловили свої проблеми, від яких сьогодні найбільше потерпає запорізький бізнес. Зокрема, це нелегальна торгівля підакцизними та іншими товарами та незаконне ведення підприємницької діяльності, що створює нерівні конкурентні умови та спричиняє зменшення податкових надходжень до бюджету.

Як повідомив Роман Афонов, діяльність податкової служби з детінізації економіки наразі сконцентрована у кількох основних напрямах. Передусім, це робота зі збитковими підприємствами, контроль за реалізацією і оподаткуванням підакцизних товарів, легалізація трудових відносин і податковий аудит. Також керівник ГУ ДПС області розповів про перебіг заходів «Врожай-2020» та «Курорт-2020». Він закликав представників легального бізнесу об’єднати зусилля, аби протидіяти порушенню законодавства.

Значна частина зустрічі була присвячена питанням реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі та розгляду основних змін, внесених Законами України №466-ІХ та №591-ІХ. Для наочності податківці надали присутнім презентаційні роз’яснювальні матеріали.

Для легальної торгівлі алкогольною і тютюновою продукцією запорізьким підприємцям видано шість тисяч ліцензій

У першому півріччі фахівці податкової служби регіону видали суб’єктам господарювання 6385 ліцензій на право торгівлі підакцизними товарами. Зокрема, підприємці і торговельні компанії отримали 2932 дозволи на продаж алкогольних напоїв, 1954 – на реалізацію тютюнових виробів. Крім того, продовжено термін дії 6291 ліцензії, призупинено 613, анульовано 821.

До місцевих бюджетів надійшло 21 мільйон гривень плати за ліцензії. Загальна кількість діючих документів у Запорізькій області склала 8530.

Суб’єкти господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю підакцизними товарами, сплатили до бюджетів громад 80,5 мільйона гривень акцизного податку, що більше, ніж за відповідний період минулого року на 7,4 мільйона або на 10 відсотків.

З початку року податківці провели 308 перевірок з питання дотримання вимог законодавства, яке регулює обіг підакцизних товарів. За їхніми результатами відповідно до законодавства застосовані фінансові санкції у вигляді штрафів на загальну суму 42,3 мільйона.

За два дні у Запоріжжі виявлено п’ять випадків нелегальної торгівлі алкоголем і тютюном

У Запорізькій області розпочалися спільні заходи контролю за обігом підакцизної продукції. Фахівці податкової служби за участі співробітників податкової міліції, ГУ Національної поліції в Запорізькій області та членів громадської організації «Запорізька обласна самооборона» у складі робочих груп проводять рейди у місцях продажу алкогольних напоїв і тютюнових виробів.

Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, податківці перевіряють у суб’єктів господарювання наявність ліцензій на право продажу алкоголю і тютюну, реєстраторів розрахункових операцій, дозвільні документи на здійснення підприємницької діяльності тощо. Легалізація цієї галузі також має на меті залучення до оподаткування торговців та, відповідно, додаткові надходження до місцевих бюджетів.

Так, за два дні (21, 22 липня) у Запоріжжі було встановлено 5 фактів нелегальної реалізації підакцизних товарів, вилучено алкогольних напоїв орієнтовною вартістю майже 16 тисяч гривень. Стосовно порушників складені протоколи за провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб’єкта господарювання та без отримання ліцензії.

Нагадаємо, для того, щоб продавати алкогольні напої та тютюнові вироби легально, суб’єктам господарської діяльності необхідно мати ліцензії на право роздрібної торгівлі підакцизних товарів, супровідні документи на продукцію, касову техніку, у випадках використання найманої праці – офіційно оформлених співробітників. За недотримання норм податкового і трудового законодавства передбачена адміністративна відповідальність.

Податкові новації: доповнено перелік підакцизного пального

Законом України від 16.01.2020 № 466 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» розширено види нафтопродуктів, віднесених до підакцизних товарів (норма набула чинності 23 травня 2020 року).

Так, перелік підакцизного пального доповнено, товарами (п. 215.3.4.ст 215 ПКУ):

Код товару (продукції) згідно з УКТЗЕД Опис товару (продукції) згідно з УКТЗЕД
2710 19 62 00 — 2710 19 68,

2710 19 71 00,

2710 19 75 00,

2710 19 99 00,

2710 20 31 00,

2710 20 35 00,

2710 20 39 00[1]

Палива рідкі, на основі газойлів (дизпаливо), менш як 85 об. % яких, включаючи витрати, переганяється при температур 350° С (за методом ISO 3405, еквівалентним методу ASTM D 86), крім палива пічного побутового

Зміни щодо оподаткування акцизним податком за ставкою 213,50 євро за 1000 літрів нафтопродуктів, що класифікуються за кодами УКТ ЗЕД 2710 19 62 00 — 2710 19 68, 2710 19 71 00, 2710 19 75 00, 2710 19 99 00, 2710 20 31 00, 2710 20 35 00, 2710 20 39 00, стосуються лише суміші газойлів (зокрема, дизпалива), менш як 85 об. % яких, включаючи витрати, переганяється при температурі 350° С (за методом ISO 3405, еквівалентним методу ASTM D 86), крім палива пічного побутового.

Більш детально у роз’ясненні ДПС України від 04.06.2020 №8944/7/99-00-17-03-01-07

Платникам ПДВ: терміни реєстрації податкових накладних в ЄРПН

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування в ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків (п. 201.10 ст. 201 ПКУ):

— для ПН/РК, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, – до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

— для ПН/РК, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, – до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

— для зведених ПН та/або розрахунків коригування до таких зведених ПН, складених за операціями, визначеними п. 198.5 ст. 198 та п. 199.1 ст. 199 ПКУ, – протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

— для РК, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача – платника ПДВ, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, – протягом 15 календарних днів з дня отримання такого РК до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі якщо платник ПДВ не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 1095 календарних днів з дати складення ПН/РК (п. 198.6 ст. 198 ПКУ).

Податкові новації з ПДВ: підрядники та субпідрядники можуть застосовувати касовий метод

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» від 16.01.2020 № 466-ІХ,  внесено зміни щодо застосування касового методу (норма набрала чинності з 23.05.2020 року).

За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб’єкти підприємницької діяльності (підрядники та субпідрядники) можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до п.п. 14.1.266 ст. 14 ПКУ (п. 187.1 ст. 187 ПКУ).

Нагадаємо, що касовий метод це — метод податкового обліку, за яким:

— дата виникнення податкових зобов’язань визначається як дата зарахування (отримання) коштів на рахунки платника ПДВ, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, у касу платника податків або дата отримання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) ним товарів (послуг),

— дата віднесення сум податку до податкового кредиту визначається як дата списання коштів з рахунків платника ПДВ, відкритих в установах банків, та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, дата видачі з каси платника податків або дата надання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів (послуг) (п.п. 14.1.266 ст. 14 ПКУ).

Податкові новації з ПДВ: відображення податкового кредиту при застосуванні касового методу

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» від 16.01.2020 № 466-ІХ,  внесено зміни щодо відображення платниками, які застосовують касовий метод, податкового кредиту на підставі ПН, з дати складання яких минуло більше, як 1095 днів (норма набрала чинності з 23.05.2020 року).

Так, платники ПДВ, які застосовують касовий метод податкового обліку, суми податку, зазначені в ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН, та не включені до податкового кредиту протягом періоду 1095 календарних днів з дати складення таких ПН/РК у зв’язку з відсутністю фактів списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або надання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів/послуг, мають право на включення таких сум до податкового кредиту у звітному податковому періоді, в якому відбулося списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або надання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів/послуг, але не пізніше ніж через 60 календарних днів з дати такого списання, надання інших видів компенсацій(п. 198.6 ст. 198 ПКУ).

Отже, починаючи з 23 травня 2020 року платники ПДВ, які придбали товари/послуги більше ніж 1095 днів тому, і здійснили розрахунки за такими операціями, мають право включити суми ПДВ, зазначені в податкових накладних, складених постачальниками за такими операціями, до складу податкового кредиту.

Право на формування податкового кредиту за такими ПН зберігається протягом 60 календарних днів з моменту оплати, у тому числі і оплат, які здійснені до 23 травня 2020 року. Якщо термін 60 календарних днів спливає після 22 травня 2020 року – у платника є право відобразити податковий кредит.