image image image image image
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua

ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ

З 1 липня — чергові перерахунки пенсійних виплат

  З 1 липня у зв’язку з підвищенням прожиткового мінімуму з 1769 до 1854 грн. зросла мінімальна пенсія за віком та доплата за понаднормовий стаж.

Підвищено мінімальні пенсійні виплати для трудових пенсій, пенсій по інвалідності та пільгових категорій, інвалідів війни, учасників бойових дій, ліквідаторів і учасників ліквідації на ЧАЕС, шахтарів, пенсії за особливі заслуги перед державою.

Також зросли надбавки, доплати, які обраховуються у відсотках від прожиткового мінімуму (за понаднормовий стаж, догляд за непрацездатним членом сім’ї, мінімальні пенсії по втраті годувальника тощо).

Мінімальні пенсійні виплати інвалідам війни та інвалідам–ліквідаторам наслідків аварії на Чорнобильській АЕС І, ІІ та ІІІ груп встановлені на рівні 650%, 525% та 360% прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб відповідно, а також учасникам бойових дій  – на рівні 165%. Розмір пенсійної виплати зазначеної категорії осіб з початку року зріс за рахунок збільшення розміру державної адресної допомоги.

Отже, мінімальні пенсійні виплати у осіб з інвалідністю внаслідок війни становлять:

— I групи — 12051,00 грн. (збільшено на 552,50 грн.);

— II групи — 9733,50 грн. (збільшено на 446,25 грн.);

— III групи — 6674,40 грн. (збільшено на 306,00 грн.).

Мінімальні пенсійні виплати уінвалідів — учасників ліквідації аварії на ЧАЕС становлять:

— І групи — 5283,9 грн. (збільшено на 242,25 грн.);

— II групи — 4727,70 грн. (збільшено на 216,75 грн.);

— III групи — 4171,50 грн. (збільшено на 191,25 грн.).

Для учасників бойових дій у період Другої світової війни, які досягли
85 років, мінімальна пенсійна виплата — 12051,00 грн.

Крім того, підвищено мінімальний розмір пенсій й іншим категоріям пенсіонерів. Зокрема шахтарям, які відпрацювали під землею не менш ніж
15 років чоловіки та 7,5 року жінки ті, яким мінімальні виплати встановлені на рівні 3-х прожиткових мінімумів для непрацездатних. Розмір пенсійної виплати зазначеної категорії осіб складає 5562 грн.

Також, підвищено мінімальні пенсійні виплати членам сімей загиблих (померлих) військовослужбовців, призначені за нормами Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб», що встановлені на рівні 2-х прожиткових мінімумів. Розмір пенсійної виплати зазначеної категорії громадян становить 3708 грн.

Разом з тим, підвищено мінімальний розмір виплати одержувачам пенсій у зв’язку з втратою годувальника, що встановлений на рівні 100, 120 та 150 відсотків від прожиткового мінімуму в залежності від кількості утриманців
(1-го, 2-х, 3-х і більше). Розмір пенсійної виплати зазначеної категорії осіб з урахуванням державної адресної допомоги становить:

  • на одного утриманця – 1854 грн.;
  • на 2-х утриманців – 2224,80 грн.;
  • на 3-х і більше — 2781 грн.

У результаті перераховано пенсії понад 417 тис. осіб, середній розмір пенсійної виплати після підвищення становить 4 291,82 грн.. Підвищення пенсій отримали 28352 пенсіонерів м. Мелітополя та Мелітопольського району (це 56,1% від загальної чисельності в місті та районі), у складі пенсійної виплати яких є надбавки, доплати, підвищення, що базуються на розмірі прожиткового мінімуму. Розмір мінімальної пенсії збільшено до 1854 грн., розмір пенсії зріс у середньому на 37,12 грн. У кожному конкретному випадку сума підвищення індивідуальна та залежить від багатьох складових: страхового стажу, розміру заробітної плати, з якої призначено пенсію, наявності підвищень та надбавок до пенсії тощо. Оперативно дізнатись про розмір підвищення своєї пенсії можна на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду, в особистому кабінеті користувача.

Крім того, з 1 липня на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 22.02.2021 р. № 127 «Про додаткові заходи соціального захисту пенсіонерів у 2021 році» громадянам, розмір пенсійної виплати яких не підвищувався з січня по липень 2021 року у зв’язку із збільшенням прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність/мінімальної заробітної плати, не індексувалися на коефіцієнт 1,11, установлено щомісячну доплату у розмірі 100 гривень у межах максимального розміру пенсії, визначеного законом, яка враховується під час подальших перерахунків пенсії відповідно до законодавства.

Збільшені на 100 грн. пенсії з 1 липня отримали
10,5 тис. пенсіонерів області. Середній розмір пенсії цієї категорії осіб після підвищення становить 4 885,15 грн.. У м. Мелітополі та Мелітопольському районі під вимоги цієї постанови підлягає 814 пенсіонерів (1,6 % від загальної чисельності в місті та районі).

 Перерахунки відбулися автоматично, без особистого звернення пенсіонерів до Головного управління Пенсійного фонду в області.

На фінансування липневих перерахунків додатково спрямовано
11,7 млн. грн.

  «Електронні лікарняні» замість паперових листків непрацездатності: коли та як формувати

 Із 4 червня 2021 року в Україні запроваджена цільова модель формування та видачі «е-лікарняних».

Запровадження електронних лікарняних – важливий етап депаперизації не лише у сфері охорони здоров’я, але й у побудові системи ефективного електронного документообігу, що дозволить суттєво економити бюджетні кошти шляхом мінімізації корупційних ризиків видачі необґрунтованих лікарняних та спрощення процесу отримання страхових виплат.

Цільова модель формування та видачі «е-лікарняних» передбачає формування електронних листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі медичних висновків про тимчасову непрацездатність, внесених лікуючим лікарем до Реєстру медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я.

Пацієнтам більше не доведеться нести на роботу паперовий листок непрацездатності, щоб зафіксувати факт тимчасової непрацездатності, а роботодавці бачитимуть необхідну інформацію про е-лікарняні в особистому електронному кабінеті страхувальника (роботодавця) на веб-порталі Електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/).

Запровадження цільової моделі автоматизує процес засвідчення тимчасової непрацездатності особи та зробить його більш прозорим і зручним для пацієнтів, роботодавців та соцпрацівників.

До речі, радимо лікарям медичних закладів пройти навчання від Академії НСЗУ щодо формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність. Це навчання вже доступне за посиланням: https://academy.nszu.gov.ua/mod/forum/discuss.php?d=66&parent=83&lang=ru

Що таке е-лікарняний

Визначення «листок непрацездатності» та «медичний висновок про тимчасову непрацездатність», порядок функціонування Електронного реєстру листків непрацездатності, а також порядок формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність визначено в Порядку організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 року № 328 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 31 березня 2021 року № 323), наказі Міністерства охорони здоров’я України від 01 червня 2021 року № 1066 «Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки».

Медичні висновки про тимчасову непрацездатність зобов’язані формувати заклади охорони здоров’я та фізичні особи-підприємці, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та здійснюють експертизу з тимчасової втрати працездатності.

Формування медичних висновків в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я здійснюють лікуючі лікарі суб’єктів таких закладів охорони здоров’я та фізичних осіб-підприємців, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та здійснюють експертизу з тимчасової втрати працездатності

Не мають право на формування медичних висновків у Реєстрі медичних висновків про тимчасову непрацездатність в електронній системі охорони здоров’я: лікарі центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, станцій переливання крові, закладів судово-медичної експертизи, бальнеологічних лікарень, грязелікарень, косметологічних і курортних поліклінік; лікуючі лікарі суб’єктів господарювання всіх форм власності при косметологічних втручаннях без медичних показань.

 Як медичному закладу розпочати формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність

Із 04 червня по 31 серпня 2021 року в Україні передбачено перехідний період впровадження електронних лікарняних (наказ Міністерства охорони здоров’я України від 01 червня 2021 року № 1066 «Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки» (далі – наказ МОЗ № 1066). Це означатиме, що протягом цього періоду медичні заклади будуть формувати як медичні висновки про тимчасову непрацездатність, так і видавати листки непрацездатності. Рішення про вид документа, який видається пацієнту для підтвердження його факту тимчасової непрацездатності приймає лікар, відповідно до вимог МОЗ.

Відтак, якщо у медичному закладі з’явилася технічна можливість формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність, такому закладу із моменту формування першого медичного висновку забороняється видавати паперові листки непрацездатності. Однак із цього правила є виняток. Такий медичний заклад зобов’язаний видати пацієнту паперовий листок непрацездатності у разі:

якщо у пацієнта вже відкритий листок непрацездатності за формою, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства праці та соціальної політики України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 03 листопада 2004 року № 532/274/136-ос/1406, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2004 року за № 1454/10053, за одним випадком тимчасової непрацездатності, то його продовження до повного закриття незалежно від того, у якому медичному закладі продовжує лікування пацієнт, відбувається виключно в паперовій формі, навіть якщо медичний заклад протягом періоду непрацездатності особи, у якої є відкритий листок непрацездатності, перейшов на формування медичних висновків у Реєстрі.

Водночас наказом МОЗ №1066 передбачено, що медичні висновки про тимчасову непрацездатність за категорією «Вагітність та пологи», а також тимчасова непрацездатність пацієнтів, яка виникла внаслідок захворювання на вірус імунодефіциту людини (ВІЛ), що встановлюється відповідно до вимог Закону України «Про протидію поширенню хвороб, зумовлених вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ), та правовий і соціальний захист людей, які живуть з ВІЛ», або внаслідок психічного розладу, що встановлюється відповідно до вимог Закону України «Про психіатричну допомогу», до 01 вересня 2021 року оформлюється листком непрацездатності, відповідно до вимог, визначених в Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженій наказом Міністерства охорони здоров’я України  від 13 листопада 2001 року № 455, зареєстрованій в Міністерстві юстиції України 04 грудня 2001 року за № 1005/6196. Тобто це означає, що для таких пацієнтів лікар до 01 вересня 2021 року зобов’язаний видавати виключно паперові листки непрацездатності.

Технічна можливість формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в медичного закладу з’являється з моменту, коли медична інформаційна система, до якої підключений такий заклад, успішно пройшла тестування відповідного функціоналу.

Слідкувати за процесом тестування та підключенням функціоналу формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я вашою медичною інформаційною системою (МІС) можна за посиланнями:

Як заповнювати медичний висновок про тимчасову непрацездатність

Зверніть увагу, що медичні висновки про тимчасову непрацездатність належать до первинної облікової медичної документації в електронній формі.

Відповідно до Порядку формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я, затвердженого наказом МОЗ від 01.06.2021 № 1066, медичний висновок про тимчасову непрацездатність містить такі відомості:

1) номер запису в Реєстрі;

2) посилання на запис про пацієнта в Реєстрі пацієнтів в електронній системі охорони здоров’я;

3) посилання на запис про тимчасово непрацездатну особу в Реєстрі пацієнтів в електронній системі охорони здоров’я;

4) посилання на запис про лікуючого лікаря у Реєстрі медичних працівників в електронній системі охорони здоров’я, яким встановлено факт тимчасової непрацездатності та який сформував та підписав медичний висновок;

5) посилання на запис про суб’єкта господарювання в Реєстрі суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я в електронній системі охорони здоров’я, лікарем якого встановлено факт тимчасової непрацездатності особи та сформовано медичний висновок у Реєстрі;

6) посилання на запис в Реєстрі медичних записів, записів про направлення та рецептів в електронній системі охорони здоров’я, на підставі якого здійснюється формування медичного висновку;

7) дату та час формування і реєстрації медичного висновку в Реєстрі;

8) вид медичного висновку («медичний висновок про тимчасову непрацездатність»);

9) суть висновку лікуючого лікаря про тимчасову непрацездатність відповідно до медичного висновку, що містить:

категорію медичного висновку: «Захворювання або травма загального характеру», «Догляд за хворою дитиною», «Догляд за хворим членом сім’ї», «Догляд за дитиною у разі хвороби особи, яка доглядає за дитиною», «Карантин», «Обсервація, самоізоляція під час дії карантину з метою запобігання поширенню гострої респіраторної  хвороби  COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», «Переведення особи на легшу роботу», «Лікування в санаторно-курортному закладі», «Ортопедичне протезування», «Вагітність та пологи»;

відмітку про наявність алкогольного та/або наркотичного сп’яніння як причини виникнення тимчасової непрацездатності (за необхідності);

відмітку про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта (за необхідності та може застосовуватися тільки для медичних висновків категорій «Захворювання або травма загального характеру», «Переведення особи на легшу роботу»);

дату порушення режиму лікування та вид порушення режиму лікування: «відмова від огляду МСЕК», «відмова від госпіталізації», «невиконання рекомендацій лікаря», «самовільне залишення суб’єкта господарювання», «навмисне заподіяння шкоди своєму здоров’ю або симуляція хвороби» (за умови, що таке порушення встановлено лікуючим лікарем);

10) відмітку про тимчасову непрацездатність, що виникла за кордоном (за необхідності);

11) період дії медичного висновку (дата початку періоду дії, дата завершення періоду дії);

12) посилання на запис в Реєстрі про попередній медичний висновок про тимчасову непрацездатність (за наявності, відповідно до вимог пункту 2 розділу ІІІ цього Порядку);

13) відмітку про початок нового випадку тимчасової непрацездатності.

За результатом внесення відповідних даних, лікуючий лікар підписує сформований медичний висновок про тимчасову непрацездатність своїм КЕП.

  • Щоб внести зміни до медичного висновку про тимчасову непрацездатність, створіть новий запис у Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я з одночасним проставленням відмітки про скасування запису, до якого вносите зміни. Початковий зміст інформації, що міститься у медичному висновку, зберігається у центральній базі даних електронної системи охорони здоров’я та не підлягає зміні чи видаленню.
  • Якщо виявите технічну неточність у висновку, який внесли до Реєстру, внесіть відповідні зміни до запису, а також повідомте про це пацієнта чи його законного представника. Це можна зробити з використанням будь-якого засобу комунікації (телефоном, електронною поштою або іншим доступним способом зв’язку). Технічну неточність або недостовірну інформацію в документі може виявити й сам пацієнт (його законний представник). Він має право попросити внести у медичний висновок про тимчасову непрацездатність відповідні зміни. Про те, що зміни таки внесені, ви маєте повідомити пацієнта у термін до трьох днів.

Де шукати інформацію про електронний листок непрацездатності

Щоб зареєструвати факт тимчасової непрацездатності особи з електронної системи охорони здоров’я шляхом автоматизованого обміну відомостями між інформаційними ресурсами НСЗУ та Пенсійного фонду України будуть передаватися дані про сформовані медичні висновки про тимчасову непрацездатність, на підставі яких в Електронному реєстрі листків непрацездатності формуватимуться листки непрацездатності.

Далі інформацію про сформований листок непрацездатності громадянин зможе перевірити в особистому кабінеті з використанням веб-порталу Електронних послуг ПФУ (у пункті меню «Мої листки непрацездатності») з таким переліком атрибутів:

— номер;

— дата відкриття;

— дата закриття;

— причина непрацездатності.

Страхувальник з використанням веб-порталу Електронних послуг ПФУ первинно отримає можливість визначення параметрів пошуку переліку листків непрацездатності та за результатами пошуку отримає інформація за листками непрацездатності застрахованої особи, які працюють у страхувальника за трудовою книжкою (пункт меню особистого кабінету страхувальника «Листки непрацездатності»), з таким переліком атрибутів:

— номер;

— дата відкриття;

— дата закриття;

— РНОКПП ЗО;

— ПІБ ЗО.

Страхувальнику також надається можливість перегляду, формування та друку заяв-розрахунків за листками непрацездатності (пункт меню особистого кабінету страхувальника «Заяви-розрахунки»).

Із кінця червня 2021 року пацієнт також отримає можливість перевірки медичного висновку про тимчасову непрацездатність з використанням Порталу Дія. Інформація про медичний висновок особи, що надається за запитом через Портал Дія, міститиме такі дані:

1) номер запису в Реєстрі;

2) тип медичного висновку;

3) категорію медичного висновку;

5) дату та час формування медичного висновку;

6) відомості про назву суб’єкта господарювання з Реєстру суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я в електронній системі охорони здоров’я, посилання на запис про який зазначене в медичному висновку;

7) період дії медичного висновку (дата початку періоду дії, дата завершення періоду дії).

 Електронний реєстр листків непрацездатності 2021

 Дедлайн запуску електронного реєстру листків непрацездатності уже стільки разів переносили, що і годі порахувати. Та все ж із 01.05.2021 почав діяти оновлений порядок ведення Е-реєстру лікарняних. Тож що уже готово та чи стане простіше працювати?

Мета введення електронного реєстру листків непрацездатності проста — прибрати схему «лікарняний за презент». А ще – спростити бізнесу роботу із документами. Та й заощадити вдасться чимало — Мінцифри нарахувало до 5 млрд. грн. на рік.

Уже зараз можна стверджувати, що Електронний реєстр:

  • Спростить оформлення тимчасової непрацездатності;
  • Прискорить нарахування матеріальної допомоги;
  • Зменшить кількість фальсифікацій;
  • Мінімізує кількість штрафних санкцій через помилки в оформленні листків непрацездатності.

Чи працює електронний реєстр листків непрацездатності

 Історія із створення Єдиного електронного реєстру листків непрацездатності тягнеться ще з 2009 року. Остаточно перехід на електронні лікарняні Кабмін схвалив у 2018 році. А у 2019 році Уряд прийняв базову постанову № 328, яка затверджує Порядок організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього (далі — Порядок № 328). Запровадити електронні лікарняні Кабмін планував наступного року  — із 1 квітня 2020 року. Навіть підготував відповідний документ для цього — постанову «Про особливості ведення Електронного реєстру листків непрацездатності до забезпечення інформаційної взаємодії електронної системи охорони здоров’я з Електронним реєстром листків непрацездатності» від 03.03.2020 № 159. Цим документом Уряд доручив МОЗ розробити новий Порядок видачі, продовження та обліку листків непрацездатності. Та очікуваного старту так і не відбулось.

Черговий дедлайн запуску електронного реєстру лікарняних – 01.01.2021. Однак він теж прогорів.

Втрутились у процес і нардепи. 03.02.2021 Верховна Рада прийняла постанову від 03.02.2021 № 1192-IX.

Верховна Рада «попросила» уряд розробити нормативку, необхідну, щоб запустити е-лікарняний і забезпечити повноцінне функціонування Е-реєстру. Виконання взяв на контроль комітет з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів.

Результат не забарився. Кабмін схвалив Постанову від 31.03.2021 № 323 (далі — Постанова № 323). Нею визначив нову редакцію Порядку організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього (далі — Порядок № 328). Оновлений Е-реєстр запрацював із 1 травня.

І хоча паперовий лікарняний так і не замінили електронним, ми все ж на декілька кроків наблизилися до цього. Тож з’ясуємо, як працює новий Е-реєстр.

Електронний реєстр листків непрацездатності це

  Щоб зрозуміти, що таке електронний реєстр листків непрацездатності, звернемось до профільного документа – Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105-XIV (далі — Закон № 1105). Це система накопичення, зберігання та використання інформації про видані, продовжені та обліковані листки непрацездатності.

Формує та веде цей реєстр Пенсійний фонд України (ПФУ). Він же і є власником даних. Як формується реєстр лікарняних листків? Інформацію для реєстру передають МОЗ, Національна служба здоров’я України (НСЗУ), Фонд соціального страхування (ФСС). Такі правила встановлює Порядок № 328.

Чи означає старт електронного реєстру листків непрацездатності про запуск електронних лікарняних? Наразі  ані Закон № 1105, ані Порядок № 328 не передбачають заміни паперової форми листка непрацездатності електронною. У визначенні поняття «листок непрацездатності» теж не знаходимо жодного натяку на електронну форму. «…листок непрацездатності — оформлений і виданий в порядку, визначеному МОЗ, за погодженням з Мінсоцполітики та Фондом соціального страхування та зареєстрований за єдиним реєстраційним номером листка непрацездатності в Реєстрі документ, що засвідчує тимчасову втрату працездатності та є єдиною підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах (п. 2 Порядку № 328). Тож поки немає нормативного підґрунтя так стверджувати.

 Електронний реєстр листків непрацездатності – новий сервіс від ПФУ

 На веб-порталі ПФУ створені електронні кабінети закладів охорони здоров’я (лікарів), страхувальників (роботодавців) і застрахованих осіб.

Страхувальники, тобто роботодавці, вже зараз можуть отримати інформацію щодо працівників, які працюють за основним місцем роботи. Зокрема:

  • номер лікарняного;
  • дата відкриття; дата закриття;
  • ІПН застрахованого;
  • ПІБ застрахованого.

Але для того, щоб цю інформацію отримати, потрібно зареєструватися на порталі та зайти із своїм електронним підписом.

Звідки надходять дані? Лікар, який відкриває лікарняний лист, робить це в кабінеті ПФУ і підписує його своїм електронним підписом. Інформація автоматично передається до Фонду соціального страхування та роботодавцю, який може ознайомитися з нею в особистому кабінеті на веб-порталі ПФУ. На основі цих даних страхувальник (роботодавець) може заповнити заяву-розрахунок.

Тож і надалі лікарі оформляють паперові листки непрацездатності. Їх ніхто не скасовував.

У майбутньому всі ці операції будуть проводити в електронній системі eHealth. У цій системі вже міститься інформація про пацієнтів, їхні електронні медичні картки, дані про відвідування лікарів та медичні направлення.

Як все працюватиме? Змоделюємо все крок за кроком.

1 Особа (працівник) звертається до лікаря.

2 Лікар засвідчує тимчасову непрацездатність особи та форму медичний висновок у системі eHealth. Ставить електронний підпис.

3 На підставі висновку у Реєстрі формується листок непрацездатності.

4 Інформація про лікарняний з’являється у особистих кабінетах страхувальника та застрахованої особи.

5 Роботодавець формує у електронному кабінеті заяву-розрахунок на фінансування коштів від ФСС.

6 Інформація автоматично передається до ФСС.

Важливо! Лікар повинен буде внести до системи найменування страхувальника та його податковий номер в ЄДР. Тож роботодавці мають проінформувати працівників про податковий номер підприємства.

Новацією також є те, що застрахована особа зможе самостійно проставити дату одужання (абз. 7 пп. 3 п. 13 Порядку № 328). Для цього йому потрібно буде подати до реєстру звернення у вигляді повідомлення чи заяви про відновлення працездатності. Виняток: непрацездатність у зв’язку з карантином. Для таких випадків це правило не працюватиме.

 Яка інформація буде у електронному реєстрі

 Яку інформацію акумулюватиме реєстр, визначає Порядок № 328. Це і дані про тимчасово непрацездатну особу, і про причину непрацездатності, і про лікаря та заклад охорони здоров’я. Фактично та ж інформація, що і у паперовому лікарняному.

Так, запис про тимчасову непрацездатність містить відомості про (п. 13 Порядку № 328):

  • пацієнта (у разі непрацездатності особи, зумовленої необхідністю догляду: за хворою дитиною; за хворим членом сім’ї; за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за цією дитиною);
  • тимчасово непрацездатну особу;
  • випадок тимчасової непрацездатності;
  • особу, яка засвідчила відомості, і особу, яка зареєструвала медичний висновок в електронній системі охорони здоров’я;
  • заклад охорони здоров’я;
  • суму допомоги, що нарахована на підставі листка непрацездатності, в тому числі суму оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, та відомості про їх виплату;
  • відмову в наданні застрахованій особі опомоги по тимчасовій непрацездатності та її причини;
  • порушенняв становленого порядку видачі та продовження листка непрацездатності за результатами перевірки обґрунтованості його видачі та продовження

Хто зможе переглядати інформацію з реєстру? Це:

  • ФСС— в обсязі, необхідному для перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності, надання матзабезпечення, страхових виплат і соціальних послуг відповідно до Закону № 1105 (п. 18 Порядку № 328);
  • Держпраці— про нещасний випадок на виробництві, професійне захворювання для розслідування і ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві й повідомлення про тимчасову непрацездатність незастрахованої особи чи особи, про яку в Реєстрі немає відомостей (п. 19 Порядку № 328);
  • Застрахованій особі — про реєстраційний номер облікової картки платника податків, період і причину непрацездатності. Ці відомості надають лише особі, якої вони стосуються, — через електронні кабінети застрахованих осіб на порталі послуг (п. 20 Порядку № 328);
  • страхувальникові — тільки за період перебування з ним у трудових відносинах застрахованої особи — через електронний кабінет страхувальника на порталі послуг (п. 20 Порядку № 328);
  • особі, яка засвідчує тимчасову непрацездатність, уповноваженій особі — через електронну систему охорони здоров’я у формі електронних копій документів про непрацездатність.

Електронний реєстр — це основа для появи електронного лікарняного. Однак швидко трансформація не відбудеться. Нормативна база не готова, до технічної теж є запитання! Щоб процес переходу на е-лікарняні був безболісним, радимо вже зараз тестувати Е-реєстр на порталі ПФУ. Статті за темою Утримання із заробітної плати 2021 Відрядження за кордон 2021 Довідка про доходи 2021 Стаття підготовлена за матеріалами журналу «Головбух»

Джерело: https://www.golovbukh.ua/article/7667-elektronniy-restr-listkv-nepratsezdatnost-shcho-zmnitsya